Amazon SES

Hello (or maybe Hej, your name seems to be Swedish)

anyway. I noticed in one of the threads that you have had someone develop a connection between Amazon SES and Mautic. Is that something that you are willing to share? I am new to Mautic, and am currently using Sendy with Amazon SES. I have about 40 000 subscribers and I am worried about the reports I am seeing osf slow sending speed with Mauic and Amazon SES.

Hello (or maybe Hej, your name seems to be Swedish)

anyway. I noticed in one of the threads that you have had someone develop a connection between Amazon SES and Mautic. Is that something that you are willing to share? I am new to Mautic, and am currently using Sendy with Amazon SES. I have about 40 000 subscribers and I am worried about the reports I am seeing osf slow sending speed with Mauic and Amazon SES.

Hej Hej , ja då kanske vi kan ta det på svenska om du med är från sverige :slight_smile:
Vi har lagt det lite på is nu med att utveckla Amazon SES api då jag satte igång postfix på servern och skickar då det vidare till Amazon SES. Om du har 40.000 emails som ska skickas i en broadcast så behöver man speed och då rekomenderar jag att köra postfix till Amazon SES då går det undan :slight_smile:

Det var ganska enkelt att installera och sätta upp postfix till Amazon jag kan skicka över beskrivningar till dig om du vill.

ha det gott Med vänliga hälsningar Martin

Hej,

tack. Du får gärna skicka instruktioner för Postfix om du har det tillgängligt.

Jag har inte börjat använda Mautic, har bara installerat det hittills. Jag blir lite orolig när jag läser här på forumet, många verkar missnöjda med Mautic och skriver att det är buggigt. Vad är din bild?